14 aug | Nature Bit – Samen de natuur in: pluk, proef en praat

Samen de natuur in: pluk, proef en praat

Foto door: Bor Romers (Pluk, Proef, Praat)

Laat jij je inspireren door de natuur? Op woensdag 14 augustus verkennen we samen wat voor lekkers er allemaal in de natuur groeit: door in tuinderij de Scheve Schup ingrediënten te plukken om mee te koken, het lekkers te proeven en met elkaar in gesprek te gaan over de natuur. Hagar Roijackers, gedeputeerde van natuur en milieu, plukt, proeft en praat met ons mee. Doe mee en laat je stem horen over de natuur in Brabant!

Werken op het land is een mooie manier om in contact te komen met de natuur. We gaan langs bij de Scheve Schup, een prachtige sociale tuinderij, waar groenten op natuurlijke wijze geteeld worden.

Wil jij leren hoe ze dit doen, je eigen lunch plukken en bereiden, en in gesprek gaan met elkaar en gedeputeerde Hagar Roijackers? Meld je nu aan!

De dag bestaat uit drie onderdelen:

Pluk: De natuur ontdekken. Gezamenlijk trek je er op uit om bekende en onbekende groenten, vruchten en kruiden te plukken.

Proef: Stap uit je comfortzone en doe nieuwe ervaringen op door samen te koken. Je maakt nieuwe gerechten, waarbij je proeft en ervaringen met elkaar uitwisselt. Daag jezelf uit en laat je inspireren.

Praat: Ga met elkaar in gesprek en ervaar verbinding tijdens de lunch. Waar ben je achter gekomen, wat heb je geleerd en neem je mee?

Hagar Roijackers, gedeputeerde van natuur en milieu in Brabant, sluit ook aan. Een unieke kans dus, om met haar in gesprek te gaan over wat de natuur voor jou betekent. Stel je vragen, breng je ideeën over en laat je stem horen voor de natuur in Brabant!

Foto door: Bor Romers (Pluk, Proef, Praat)

Datum: woensdag 14 augustus

Tijd: 10.30 – 14.30

Locatie: De Scheve Schup, Haanwijk 1, Sint-Michielsgestel (te bereiken met de OV fiets vanaf Station Den Bosch)

Voor wie? Jongvolwassenen tussen de 18 en 32 jaar die hun stem willen laten horen voor de natuur in Brabant.

Door wie? Door Bor Romers en Romy Stoffels, deelnemers van de Nature Bit ‘Stem van de Natuur’, in samenwerking met IVN Brabant, Brabants Landschap, provincie Noord-Brabant en de Brabantse Milieufederatie.

Kosten? Helemaal gratis! Inclusief lunch, die je zelf maakt.

Meer weten?

Stuur vooral een mailtje of appje naar Merel Groot, via: merel.groot@brabantsemilieufederatie.nl of 0626455713.

JE HOEFT NIETS TE MISSEN
Ontvang updates met nieuws, cursussen, workshops, lezingen en nog veel meer!