Verkiezingen: Inspiratie voor een duurzaam en natuurinclusief Brabant

Nieuws | Thema: Algemeen

november 17, 2022

Verkiezingen 2023: Inspiratie voor een duurzaam en natuurinclusief Brabant

Op woensdag 15 maart 2023 zijn er weer Provinciale Statenverkiezingen én waterschapsverkiezingen. Ter voorbereiding heeft de Brabantse Milieufederatie twee pamfletten gemaakt voor de Brabantse politici.

De verkiezingen van 2023 zijn belangrijke verkiezingen. Het is dé kans om natuur en biodiversiteit te versterken, de transitie naar een natuurinclusieve en grondgebonden landbouw verder vorm te geven, de problemen met verdroging, waterkwaliteit, stikstof en klimaat aan te pakken en de omslag naar een duurzame groene economie te stimuleren.

Adviezen voor verkiezingsprogramma’s

Wat wij als Brabantse Milieufederatie belangrijk vinden voor de Provinciale Statenverkiezingen? Dat lees je in het pamflet ‘Inspiratie voor een duurzaam en natuurinclusief Brabant’. Voor de waterschapsverkiezingen is er het pamflet ‘Inspiratie voor gezond, schoon en voldoende water in 2027’.

Per thema geven we aan waar de kansen voor een ‘natuurinclusieve samenleving’ liggen en hoe deze te verzilveren.

Verkiezingen 15 maart 2023

15 juli 2024 34 nieuwe natuurgidsen in Noordoost-Brabant met steun van het BMF-activiteitenfonds
    08 juli 2024 Handleiding Natuurvriendelijk Isoleren: zo houd je rekening met kwetsbare dieren
    04 juli 2024 Op de koffie in een klimaatbestendige tuin in den Dungen