Workshop Beleid voor (buurt)voedselbossen (Schijndel)

17 oktober 2024 - 21 november 2024

• Organisatie: Brabantse Milieufederatie
  • Kosten: gratis

In steeds meer gemeenten ontstaan initiatieven voor buurtvoedselbossen. Maar wat kun en moet je hier als gemeenteambtenaar mee? Deze workshop voor ambtenaren van gemeenten (en andere overheden) helpt je daarbij en geeft goede voorbeelden en handvatten om buurtvoedselbossen in je eigen gemeente te faciliteren en te stimuleren.

Buurtvoedselbossen komen steeds meer op, in allerlei gedaantes en met allerlei juridische vormen voor eigenaarschap van de grond en beheer. Hoe kun je als gemeente goed beleid voor (buurt)voedselbossen opstellen? Wat doe je als je plots een aanvraag krijgt?

Hoe kun je het inpassen in het beleid? Hoe kun je beleid hierop ontwikkelen? Welke risico’s zitten eraan? Wat is de rol van gemeente? Wie gaat het betalen? Tal van vragen die op kunnen komen op het moment dat er bij jou een vraag binnenkomt over een buurtvoedselbos of als je vanuit de gemeente dit wilt stimuleren.

In deze interactieve workshop komen al deze vragen aan bod! De workshopleiders zijn Liesbeth van Bemmel, in samenwerking met John Vermeer en Anna Roodhof.

Data: donderdagmiddagen 17 oktober 21 november.

Aanmelden

Deze workshop wordt georganiseerd door de Brabantse Milieufederatie in opdracht van de provincie Noord-Brabant.

Workshop Beleid voor (buurt)voedselbossen (Schijndel)

Skupke Schaapskooi Schijndel, Martemanshurk, Schijndel, Netherlands