Lezing: Exoten en biodiversiteit (Breda)

23 januari 2024 - 23 januari 2024

• Organisatie: Natuurplein De Baronie
  • Kosten: gratis

Op 23 januari wordt een lezing van de cyclus Biodiversiteit van Natuurplein de Baronie gegeven.

In het nieuws horen we steeds vaker het woord exoot, dat voor problemen zorgt in Nederland. Amerikaanse rivierkreeften en tijgermuggen maar ook planten die oorspronkelijk niet in Nederland voorkomen, zorgen voor overlast en inperking van de bestaande biodiversiteit.

Niet alles is zo zwart-wit, zegt spreker Johan van Valkenburg, en we kunnen we er zelf ook iets aan doen. Wetgeving kan daarbij een hulpmiddel zijn, maar bewustwording is nog veel belangrijker. De spreker zal proberen de diverse aspecten toe te lichten waar het planten betreft.

Johan van Valkenburg is verbonden aan NVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit).

Lezing: Exoten en biodiversiteit (Breda)

DE WEGWIJZER, Steendorpstraat 2, Breda, Netherlands